Call of Duty přišlo meziročně o neuvěřitelných 50 milionů hráčů

25. 4. 2022 – 16:55
0
Call of Duty přišlo meziročně o neuvěřitelných 50 milionů hráčů
zdroj: Foto: Activision Blizzard

Může za to zoufalý Vanguard

Sérii Call of Duty jsme tradičně brali jako jednu z velkých dojných krav vydavatelství Activision Blizzard. Značka, která s roční pravidelností generovala vynikající prodeje a zároveň se stala klíčovou součástí esportu, se ale momentálně potácí v problémech, které zjevně zapříčinil slabý výkon posledního dílu.

Activision Blizzard totiž ve výroční zprávě uvádí, že zatímco k 31. březnu loňského roku měly tituly pod značkou Call of Duty zhruba 150 milionů aktivních uživatelů měsíčně, o rok později je to jen okolo 100 milionů. K poklesu docházelo ve všech čtvrtletích uplynulého roku. Blizzard tak prudký pokles zdaleka nezaznamenal, mobilní gigant King, který pod vydavatelství taktéž patří, naopak v posledním kvartále rostl.

Vysvětlení poskytuje velmi opatrně sama firma. Meziroční prodeje prémiového Call of Duty (tedy Vanguardu) zaznamenaly výrazný pokles na konzolích i na PC, free-to-play tituly (Warzone či CoD Mobile) zaznamenávají nižší zájem publika než v minulosti. Důvodů může být více, mezi ty nejzásadnější ovšem patří technické problémy, dlouhodobé zamoření cheatery a v neposlední řadě také neschopnost stabilně dodávat zajímavý obsah.

O tom, že si značka nevede nejlépe, svědčí i velmi rychlá reakce vydavatelství, které nezvykle brzy přispěchalo s ujištěním, že na příštím díle pracují zkušení matadoři z Infinity Ward, bude spadat do oblíbené série Modern Warfare a Warzone dostane plnohodnotné pokračování. Problémy by mohla vyřešit i pauza, kterou si série dá v příštím roce.