Kontroverzní změna v CS:GO, za bota už si nezahrajete

Velká aktualizace známé střílečky je tady

První velká aktualizace CS:GO tohoto roku je venku. Mezi drobné změny patří úpravy na mapě Engage, Cache, Ancient a Guard. Důležitá je oprava bugu, který umožňoval hráčům s vysokým pingem vidět nepřátele skrze zdi. Chyba fungovala téměř stejně jako wallhack cheat a herní zážitek solidně znepříjemňovala. Nejdůležitější a nejkontroverznější změna, kterou aktualizace přinesla, je ovšem bezesporu odstranění botů z kompetitivních zápasů.

Do poslední aktualizace byli hráči zvyklí na to, že jim hra v případě odchodu spoluhráče dopřála bota. K tomu došlo, i když hráč opustil hru na základě vlastního rozhodnutí, i když byl ostatními vyhozen. K aktivaci bota pak už jen stačilo zmáčknout v nejběžnějším herním nastavení klávesu “E” v momentě, kdy jste jako hráč zemřeli a bot byl stále naživu. Nyní to už není možné, hra vám náhradníka jednoduše neposkytne. Tým tak v případě odchodu hráče zůstane v početní nevýhodě. 

Narazit na trolly nebo toxické hráče není v CS:GO nic složitého. Především na nižší úrovni je to běžná součást hry. Doteď ale mohl tým kalkulovat, toxické hráče vyhodit (v případě většinové shody v týmu) a dohrát hru v pohodě s náhradním parťákem s umělou inteligencí. Bot sice velkou posilou sám o sobě nebyl, jeho skill byl pochybný, reakce téměř nulové a v případě, že se týmu nepodařilo jej hned na začátku kola udržet v bezpečném území, šel ve většině případů vstříc jasné smrti. Pokud byla ovšem podmínka udržení bota v bezpečí splněna, mohl za něj reálný hráč kolikrát rozhodnout kolo a pomoct týmu k celkovému vítězství.

Co si o změně myslíte vy? Přijde vám to jako rozumný krok ze strany Valve?